7. Interfejs

Page status: 
Incomplete

Ogólne wybory dotyczące interfejsu, za pomocą czego sterowany jest uczestnik VMB.

Comments

Proponuję zrobić rozeznanie w interfejsach gier typu Ogame, np. http://www.youtube.com/watch?v=17vIbkz-CEc

Na podstawie interfejsu gry:
http://lo.gamersoxygen.com/main/site_en/getting-started/first-steps-tuto... przygotowałem wstępną listę elementów interfejsu VMB:
- Ekran główny
- System Menu
- Menu główne
- Player Info
- Base Info
- Maps
- Chat System
- Menu kolejki (akcje w toku)
- Dodatkowe ikony

Ekran główny
Ekran zawierający aktualny widok w postaci grafik, zdjęć, iterfejsów urządzeń, itp.
Interfejsy urządzeń są interaktywne (sumulatory).

System Menu
Manu zawierające przyciski umożliwiające dostęp do użytecznych narzędzi i informacji, takich jak: listy różnych rankingów, Log misji, Forum.

Menu główne

Player Info
- Portret gracza, nazwa, fizjologia, itp.
- Więcej detali po kliknięciu linka lub portretu.

Base Info
- Dane dotyczące bazy.
- Możliwość przeglądania danych dla poszczególnych pomieszczeń.
- Przyciski akcji.

Chat System
Komunikacja z innymi użytkownikami.
- Kanał globalny wyświetlający wszystkie wiadomości, takie jak wiadomości systemowe, wiadomości użytkowników, wiadomości prywatne.
- Kanał załogi - wiadomości od członków załogi.
- Kanał wiadomości prywatnych.
- Kanał pomocy - pomoc od innych użytkowników VMB.

Queue Menu
Menu dające dostęp do informacji o trwających czynnościach, procesach, itp.

Maps
Kilka typów map, np. w przekroju pionowym i poziomym. Mapa terenu zewnętrznego. Aktualne pomieszczenie, itp.

Dodatkowe ikony
- Pomoc
- Share

Na ekranie (lub lepiej okularach) wyświetlany jest czysty obraz, czyli to co widzą oczy. Jak chcemy przeglądnąć informacje - to trzeba podejść do symulowanego komputera w bazie i tam je wyszukać.
Wydawanie poleceń - najlepsze byłyby rękawice przekazujące ruch rąk i palców do symulatora. Ręce byłyby symulowane i widoczne na ekranie. Sterowałyby bezpośrednio urządzeniami bazy. Komunikacja głosowa - w obrębie jednego pomieszczenia bazy. Chyba że skorzystamy z symulowanego radia.

Powyższy interfejs nie wymaga nauki obsługi symulatora, tylko urządzeń symulowanej bazy. Oczywiście - trudno go zrobić, więc na początek trzeba iść na kompromis. Podsumowując - w interfejsie symulatora umieszczamy tylko to, czego nie da się umieścić w symulowanym świecie.