Przemieszczenie się w bazie

Na początek proponuję 'menu nawigacyjne' zawierające listę pomieszczeń w bazie. Kliknięcie na odnośnik powoduje przejście na stronę danego pomieszczenia. Potem możemy dodać aktywną mapę graficzną.

Elementy Stacji: http://vmb.skyfigure.com/node/25
Podział przestrzeni w modułach: http://vmb.skyfigure.com/node/33

A mapa nie jest jednolita? Chcesz to dzielić na lokacje? Bo to co proponujesz wygląda mi na virtualny tour. Chcesz wyeliminować faktyczny fizyczny ruch awatara po mapie do punktu docelowego? Odnośniki będą go teleportować.

Zarząd Mars Society Polska
www.marssociety.pl

Hmm. Ja się teraz zastanawiam nad drogą rozwojową projektu.
Zgadzamy się co do tego, że na początek trzeba sprawy maksymalnie upraszczać. Czyli zrobić przynajmniej model bazy z kilkoma obiektami i awatarem, a w pierwszej funkcjonalnej wersji gry np. ograniczyć obiekty i interakcje do podstawowych.
Tylko teraz tak: czy uproszczenie powinno dotyczyć języka, czy raczej tego, co chcemy napisać.
Bo w prostym języku można będzie powiedzieć tylko prostą rzecz i kropka. Projekt zamknięty.
A w bardziej złożonym języku można powiedzieć na początku prostą rzecz, ale potem ją rozbudować.
Jeśli uproszczenie obejmie metodę pracy, to w przypadku kontynuowania projektu, na kolejnym etapie, będziemy po prostu musieli robić wszystko od nowa w nowym języku.

Poza niską praktycznością rozwojową takiego ujęcia wiąże się to także z potencjalnym odbiorem gry: jeżeli zrobimy premierę czegoś, co nie będzie miało potencjału na przyszłość, ludzie spojrzą na to tylko jak na kolejnego Traviana, których jest na kopy obecnie. To będzie przedwczesny strzał w mojej opinii ;). Nawet tematyka go nie uratuje, a wręcz zaszkodzi to środowisku, bo będzie potwierdzeniem, że w Polsce zwolennicy rozwoju astronautyki potrafią się tylko bawić w piaskownicy :)

Natomiast jeśli przyjmiemy bardziej zaawansowaną metodę, to mamy szkielet do dalszych wersji.

Proponuję, żebyśmy kontynuowali prace jako koncepcje DEMONSTRACYJNE, a wyłożyli sobie wszystko na spotkaniu i wówczas podjęli decyzje i wiążące ustalenia.

Zarząd Mars Society Polska
www.marssociety.pl

Lepiej bym tego nie ujął :)

$FM->Read("First_chapters"); w moim przypadku generuje błąd :D

Także zgadzam się całkowicie!

Inna koncepcja pojawiła się tutaj:
http://vmb.skyfigure.com/node/111#comment-136

Do tej pory pojawiły się pewne propozycje realizacji poruszania się po bazie oraz jej wizualizacji.
Z jednej strony proste przemieszczanie się po bazie za pomocą linków kierujących do konkretnych pomieszczeń (http://vmb.skyfigure.com/node/112) oraz w formie virtual tour klikając pomieszczenia lub śluzy (http://vmb.skyfigure.com/node/91#comment-138). Z drugiej strony bardziej złożone rozwiązania, jak kierowanie awatarem (chodzenie, używanie przedmiotów itp.) z wykorzystaniem komiwojażera (http://vmb.skyfigure.com/node/107#comment-84).

W pierwszym przypadku, problem sprowadza się do zaprojektowania dynamicznie generowanych stron i wyświetlanie ich w przeglądarce klienta.
Umożliwia to zachowanie przenośności systemowej gry. Można ją uruchomić wszędzie tam, gdzie jest przeglądaka, nawet na obecnie produkowanych telefonach komórkowych.

Żłożoność problemu w drugim przypadku jest już dużo większa. Prawdopodobnie wymaga aplikacji klienckiej VMB, instalowanej na komputerze klienta (http://vmb.skyfigure.com/node/107#comment-90). Tutaj pojawia się duży problem z przenośnością. Potrzeba stworzenia wersji programu pod Linux, Mac OS, Windows oraz na systemy przenośne Symbian, Windows Mobile, Android itp., a i tak nie wiadomo, czy gra będzie działać na wszystkich systemach tak samo.

Myślę, że powinniśmy szukać rozwiązania gdzieś pomiędzy. Jednym z warunków byłaby rezygnacja z dodatkowego oprogramowania instalowanego po stronie klienta (co może wiązać się z rezygnacją z możliwości dowolnego sterowania Awatarem).
Kolejny warunek to zapewnienie dynamizmu przemieszczenia się po bazie (a przynajmniej jego imitacji) tylko za pomocą przeglądarki internetowej w graficznie przyjemnym środowisku.

Jak dla mnie, graficzna propozycja nawigacji po bazie, która pozytywnie wpłynie na ogólne wrażenia graficzne gry, dla osoby po raz pierwszy ją uruchamiającej, została przedstawiona tutaj: http://vmb.skyfigure.com/node/111#comment-136.

Teraz cała sztuka, to wprowadzenie jakieś formy poruszania się, która spełni opisane wcześniej warunki.

Wizualizację bazy można zrealizować na zasadzie google map.
Zobacz zrzut ekranu tutaj: http://vmb.skyfigure.com/node/111#comment-155

Warto też zwrócić uwagę na płynność ruchu i, że tak powiem "miodność". Ładnie przesuwające się awatary, które trzeba niewygodnie klikać dadzą słabszy efekt grywalności niż proste wskazywanie miejsca docelowego i zgrabny "przeskok", bardziej przyjazny graczowi nastawionemu na efekt działań. Gra jest - jakby nie było - raczej z logicznych niż symulatorów lotu :)

Ładnie przesuwające się awatary, które trzeba niewygodnie klikać dadzą słabszy efekt grywalności niż proste wskazywanie miejsca docelowego i zgrabny "przeskok", bardziej przyjazny graczowi nastawionemu na efekt działań. Gra jest - jakby nie było - raczej z logicznych niż symulatorów lotu :)
Ok - zróbmy kalkulator.

$FM->Read("First_chapters"); w moim przypadku generuje błąd :D

Chodzenie przez klikanie na włazy itd może brzmi fajnie, ale to sztuczne robienie przeszkód. Trzeba pamiętać że to jednak przeglądarka, jak ktoś będzie chciał to wpisze adres odpowiedniego pomieszczenia i już jest. Jeśli chodzenie będzie przez kierunek w adresie (typu adres.gry.pl/przejdz/polnoc) to nie będzie problemem wklepać szybko trzech adresów, zrobić refresha itd.

Realizm poprawi to minimalnie, bo tak naprawdę w innych miejscach uproszczenia rzeczywistości będą na taką skalę, że automatyczne chodzenie po pomieszczeniach to przy tym pikuś :)

slawek

Ja tam grałem tylko w Starcrafta, więc do szczegółowych planów nie będę się za bardzo mieszał. Mogę być lamerskim beta-testerem ;D

Panowie! Wszystkie pomysły są cenne, wszystkie chęci są na wagę złota, ale - na litość - wstrzymajmy się z erupcją pomysłów odnośnie interfejsu i funkcjonalności, do czasu po spotkaniu :D Spotkanie ma się odbyć głównie w tym celu, abyśmy mogli zapoznać się z oczekiwaniami MSP odnośnie projektu, oraz - w toku burzliwej dyskusji (na którą szczerze się cieszę) - ustalili perspektywy, priorytety oraz - przede wszystkim - kierunek rozwoju projektu. Zakładam, że na podstawie w/w ustaleń, wybór odpowiedniej technologii, czy odpowiednich narzędzi, stanie się wyborem o wiele łatwiejszym, niż w chwili obecnej. Bo mam wrażenie, że - rzeczywiście, tak, jak powiedział uprzednio Wojtek - będziemy bronić swoich racji do późnej jesieni. Życia :D

$FM->Read("First_chapters"); w moim przypadku generuje błąd :D