Ogólny image gry dla osoby po raz pierwszy ją uruchamiającej - konieczność spotkania

Panowie,

Jest burza mózgów, jest kilka koncepcji programowych i bardzo dobrze.
Natomiast żaden sensowny projekt nigdy nie powstał bez jakiegoś spotkania, w którym przede wszystkim ustalimy co i po co robimy, dla kogo itp oraz czy bawi nas wspólna praca, czy raczej się wzajemnie nie dogadujemy.
Generalnie - określenie oczekiwań.

Przy okazji tego posta chciałbym rzucić kilka przykładów podobnych projektów i zapytać, jakie właściwie Wam się wizje klarują, bo z punktu widzenia Mars Society mamy bardzo konkretne potrzeby i chętnie o nich na spotkaniu opowiem - to się wpisze w realizację bardziej zaawansowanych projektów, które szykujemy.

Więc pytanie 1, czy zakładając bardzo prosty model zakładacie coś takiego: http://www.exploremarsnow.org/

czy też raczej coś takiego (chociaż ten przykład jest wręcz absurdalnie złożony i się do niczego nie nadaje w praktyce: http://mars-sim.sourceforge.net/

To dwa skrajne przykłady.
Ze swojej strony powiem, że najchętniej widziałbym jakiegoś rodzaju "klocki", które dadzą swobodę budowy map, nawet prostych, ale elastycznie, łączenia instalacji itp. Na pewno nie płaskich ekranów w stylu prezentacji wirtualnego toura po stacji kosmicznej. Już lepszy byłby tu podział na pola płaskiej mapy w widoku z góry. Trzeba się poruszać w jakiejś przestrzeni, a nie po linkach płaskiej strony www.

Proponuję, żeby Bartosz wyznaczył jakiś zakres dat na spotkanie.

m

W tym wątku warto też zacząć rozmawiać o grafice - może na spotkanie przygotujemy kilka podstawowych koncepcji szkicowych, jakiś uproszczonych artworków, żeby było nad czym popracować. Ponieważ gracz odbiera wrażenia graficzne, to uzgodnienie tego graficzneo-zmysłowego połączenia programu z graczem od razu wyjaśni kilka spornych kwestii.

m

Zarząd Mars Society Polska
www.marssociety.pl

Proponuję widoki aksonometryczne:
- cztery, z każdego kierunku, N, S, W, E, bazy w widoku z zewnątrz, do działań EVA
- cztery, z każdego kierunku, wnętrza bazy, do działań wewnątrz, coś w tym stylu:
http://projekty.wm.com.pl/domy/036/036-aksonometria.jpg

Do tego panele kontrolne - MPV-a, łazików, centrum kontroli w module centralnym, stołów laboratoryjnych, widoku z góry na "plantację", itp.

Tak, wiem, trochę tego będzie, ale dzięki temu optycznie gra się nie znudzi. A jak grafik ruszy z kopyta to nawet nie zauważy kiedy zrobi wszystkie ;)

--
Wojtek

Bardzo dobre podejście. Obrazek pod podanym adresem wyjaśnia wszystko ;)

Dysponujemy plikami J. Kozickiego, które mogą być tu bardzo pomocne:
- Plan bazy w programie AutoCAD (.dwg).
- Model 3D bazy w programie Blender (.blend).
Pliki do pobrania w download: http://vmb.skyfigure.com/download

Na podstawie postu http://vmb.skyfigure.com/node/111#comment-136 zrealizowałem wizualizację (patrz załącznik).
Propozycja nawigacji tak jak w Google Map.

Zobacz także wątek: http://vmb.skyfigure.com/node/112#comment-154

AttachmentSize
aksonometria_ex1.jpg96.08 KB

Popieram, zdecydowanie należy dojść do najogólniejszych konkretów. Chodzi mi tu o ustalenie:
- platformy gry (przeglądarka internetowa czy samodzielny program?)
- strony wizualnej (tekst, grafika izometryczna, grafika trójwymiarowa?)
- przeznaczenia (celujemy w jak największą grywalność czy największą kompatybilność z przyszłą symulacją?)
- pierwszych timeline'ów (co najpierw należy zrobić by móc robić kolejne rzeczy)

I na czym to spotkanie polegałoby? Na żywo? Z tym mogą być problemy, myślę, że wiele osób nie ma możliwości przejechania kilkuset kilometrów do danego miejsca za darmo. Może więc na jakimś czacie? Albo przez Skype? Gorąco polecam ostatnią możliwość.

Myślę, że można nawet zrezygnować z różnych powiększeń. Będzie widok od razu na całą bazę, ewentualnie można do poruszania wczytywać tylko jeden moduł, żeby widok był lepszy. Upraszczamy tym samym ilość grafik i "silnik" graficzny.

Zgadzam się.

Silnika to nie uprości, ale pomysł zacny, bo odciąży serwer i jednocześnie zwiększy szczegółowość wyświetlanego otoczenia (a co za tym idzie, będzie wymagało bardziej szczegółowych grafik, niestety).

$FM->Read("First_chapters"); w moim przypadku generuje błąd :D

Miło będzie widzieć przedmioty, urządzenia, śmieci, może nawet brud ;) w poszczególnych modułach. Da to grze większą miodność :)

W temacie "Lista zadań do przedyskutowania na spotkaniu" nie można dopisać własnej odpowiedzi. Szkoda...

Przepraszam za usterki, już można dodawać.